Tuesday 23 July 2013

15 ramadhan !

assalammualaikum .
hai . baru lepas sahur . dah lama tak update cerita untuk kauorang , 
haha . hari nie kauorang apa khabar ? yang paling penting hari nie puasa tak . 
kalau yang masa nie puasa nye masa penuh alhamdulilah . bagi yang perempuan tak mengapa 
bea tahu apa masalah nye . haha . sebelum aku teruskan bercerita *ehmehm_ 
haha . memandangkan kita masih berpuasa aku nak ucapkan selamat menyambut ramahdan .
maap laa sebab aku wish agak lambat . tak ada masa yang free untuk aku update . 
maklum laa pagi sekolah . petang balik sekolah dah pergi R&R jaga bazar ramahdan . 
haha . cari duit sikit untuk tolong ibu beli baju raya adik adik . 
tahun nie tak boleh raya sangat sebab naik raya jew aku ada percubaan SPM . 
dah laa fakta EA dengan PD baru jew dapat hafal sikit . macam mana laa nantikan 
cukup cukup laa exam pertengahan tahun dah hancur gila tak laa percubaan nie 
markah aku nak sama gak . kecian laa ibuayah aku . dia nak sangat tengok aku cemerlang 
dalam SPM nie . sebelum nie aku ada laa lepax dengan ibuayah aku taw .
cakap pasal apa yang aku nak buat lepas SPM belajar or kerja ? 
pastu aku cakap laa adik nak kerja dulu dalam masa yang sama adik nak belajar juga 
dalam hadis ada berkata belajar laa sampai hujung nafas kita . 
adik kerja sebab adik nak kumpul duit untuk beli kamera conan atau niko sebab adik kan 
nak ambil bidang photogrape insyaallah adik akan try sedaya upaya untuk kerja cita cita adik .
doa dari ibuayah sangat adik perlukan sekarang . 
ibu kenapa sekarang adik cukup susah nak buka buku . kalau buka and baca sekejap 
mesti dah tido . erm . macam mana nie dah tak lama lagi adik dah nak exam dah nie . 
kalau terus terusan perangai adik macam nie gelap laa masa depan adik right ? 
pastu ibu aku cuma keluarkan satu ayat sahaja *berubah_ 
samapai situ jew perbualan aku dengan ibuayah . alhamdulilah sekarang aku dah boleh 
menghafal sedikit demi sedikit fakta EA & PD berkat berlajar bulan puasa nie . 
mudah mudahan di permudahkan aku menjawab ketika exam . 
berbalik cerita pasal bulan ramadhan balik . rindu laa dengan budak budak study aku . 
rasa macam nak buat buka puasa dengan diaorang . insyaallah satu hari nanti . 
aku dah bincang dah dengan ibu aku . ibu aku kata boleh tinggal cari 1 hari ibu free .
kenapa aku rindu diaorang sebab selalu nye kami buat study group . sekarang kami berhenti
untuk sebulan sebab nak bagi lalu kat bulan ramadhan mana laa tahu diaorang 
nak buat ibadahitu yang berhenti study sekejap . haha . 
nanti laa yup beb aku bagi tahu hari yang sesuai untuk kita buka puasa bersama yup . 
oke laa aku nak sembahyang and siap siap pergi sekolah . 
wsalam . kawan kawan study aku sayang kauorang taw ingat tu aku sayang kauorang taw . 
nak ingat kan sembahyang jangan lupa .

No comments:

Post a Comment